Metahilfe: Was wir hier (nicht) tun - Informationen zum Thema Fragen und Hilfen im Forum.

Du kennst dich aus? — Prima. Unser Fragenbeantwortungs-Team freut sich immer über engagierte Verstärkung!

1 Benutzer in diesem Thread: (0 Mitglieder, und 1 Besucher). 1 Gast/Gäste
Antwort schreiben 
[Syn]: Syntax, Phraseologie  » nicht erledigt Hilfe bei Valency Type, Transitivity Type und Satzstruktur

04.01.2014, 20:15:55
Beitrag #1
Hilfe bei Valency Type, Transitivity Type und Satzstruktur
Hallo Leute,
Ich bin gerade am Verweifeln. Für eine Hausarbeit in meinem Studium muss ich folgende Sätze einteilen nach main verbs, valency and transitivity type und sentence pattern. Ein wenig bin ich schon vorangeschritten, bin mir aber auch überhaupt nicht sicher. Vielleicht könntet ihr ja einen Blick darauf werfen und mir eure Meinungen schreiben.
Ich bin euch wirklich unendlich dankbar.

1. I used to think of myself as a fairly cosmopolitan sort of person, but my bookshelves told a different story.
--> to think of --> trivalent --> complex transitive --> sentence pattern: SVOC
--> told --> divalent --> monotransitive --> sentence pattern: SVO

2. Apart from a few Indian novels and the odd Australian and South African book, my literature collection consisted of British and American titles.
--> consisted of --> monovalent --> intransitive --> sentence pattern: SV

3. Worse still, I hardly ever tackled anything in translation.
--> tackled --> divalent --> monotransitive --> sentence pattern: SVO

And last but notleast 4. The response was amazing.
--> was (to be) --> divalent --> copula verb --> SVC.

Hello guys,
for my English studies I have to divide the following sentences up into groups of main verbs, their valency type and their transitivity type and the sentence pattern. I am still quite uncertain about classification. could you please have a look on it and tell me your opinion? I am really grateful for your help!

1. I used to think of myself as a fairly cosmopolitan sort of person, but my bookshelves told a different story.
--> to think of --> trivalent --> complex transitive --> sentence pattern: SVOC
--> told --> divalent --> monotransitive --> sentence pattern: SVO

2. Apart from a few Indian novels and the odd Australian and South African book, my literature collection consisted of British and American titles.
--> consisted of --> monovalent --> intransitive --> sentence pattern: SV

3. Worse still, I hardly ever tackled anything in translation.
--> tackled --> divalent --> monotransitive --> sentence pattern: SVO

And last but notleast 4. The response was amazing.
--> was (to be) --> divalent --> copula verb --> SVC.

Hier könnte Lotte143s Signatur stehen.
Alle Beiträge dieses Benutzers finden
Diese Nachricht in einer Antwort zitierenReturn to top
Antwort schreiben 

Gehe zu:

1 Benutzer in diesem Thread: (0 Mitglieder, und 1 Besucher). 1 Gast/Gäste